Wednesday, September 19, 2012

Tida flyr

Tida flyr. Det har nesten gått en uke siden forrige bloggpost... Delvis har jeg hatt lite internett, delvis har jeg vært travel.

Allerede til frokost i dag kom det beskjed om en gutt som har dødd. En som har flykta fra lenger inn i landet. De har ingen ting. Om vi ikke kunne hjelpe med en kiste?

Ellers består dagene mine i stor grad av franske verb - dvs bøying av franske verb. Regelmessige og uregelmessige. Presens, passé composé (en type fortid), imperfektum.

Livet er fullt av kontraster...

5 comments:

Anonymous said...

Lykke til med fransken :-)

Augustins forum said...

Har dere en hjelpekasse å ta av til akutte behov, eller finnes det en hjelpegruppe i CELPA som tar seg av det?

Vi ber for deg.

Hilsen Åse,
Sion Sellebakk

Augustins forum said...

Hjelpe til med en kiste. Har dere en hjelpekasse å ta av eller har CELPA en hjelpegruppe som kan trå til?
vi ber for deg.

Hilsen Åse , Sion Sellebakk.

























P

Augustins forum said...

Hei.
Har dere en hjelpekasse til å dekke slike behov?

Ingrid. said...

Hei Åse! Du har fått til å kommentere, men jeg hadde en innstilling som gjør at kommentarene ikke synes før jeg har lest og godkjent dem. Jeg gjorde det slik etter at jeg fikk noen søppel-meldinger for lang tid tilbake. Men nå har jeg endret det igjen, så det skal bli enklere å kommentere. Håper det blir bedre!

Når det gjelder hjelpekasse, så har vi en slags hjelpekasse ja, dvs når det kommer gaver fra Norge som er merket med "hjelp i kriser" e.l. Fordelingen varierer litt. I noen tilfeller er det f.eks. en kvinnegruppe som er med og finner ut hvem som har størst behov. Det er PYMs konto som brukes (1600 47 83070) og så kommer pengene ut hit en gang i måneden.