Saturday, April 01, 2006

The Dream Centre

Jeg har begynt aa jobbe frivillig paa The Dream Centre paa fredager. The Dream Centre er et sykehus bare for hiv-positive pasienter. Det er to pasientgrupper der - den ene venter paa ARV-medisiner og blir utskrevet, mens den andre er de som er i den siste fasen av aids og er doende. Det hores kanskje ut som et trist sted, men mange av pasientene har faktisk mye livsgnist og humor, og vi kan ha mye moro. I gaar dro vi paa bytur. To jenter i rullestol, ei som klarer aa gaa, og meg. De to i rullestol har ikke vaert ute siden august. De not aa kjenne sola og vinden og lufta, og storkoste seg paa vindus-shopping i klesbutikker. Bare det aa se paa alle folkene, eller aa sitte ute paa kafe og drikke brus, var store opplevelser. Det var kjempemorsomt aa vaere med dem. Vi var alle utslitte naar vi kom tilbake (forestill dere svake meg dytte rullestoler opp og ned fortauskanter...), men var enige om at det hadde vaert en dag verdt aa minnes. Jeg gleder meg allerede til neste uke!

No comments: