Saturday, April 22, 2006

Kroppsvaesker og kroppsvarme

I gaar var en veldig innholdsrik dag paa the Dream Centre - jeg tror jeg opplevde mer den ene dagen enn alle de andre gangene jeg har vaert der til sammen. Og de fleste kroppsvaesker var involvert - blod, urin, svette, taarer. Jeg vil ikke fortelle noe mer om de forstnevnte kroppsvaeskene, men naar det gjelder taarer, saa var det forste gang jeg graat mens jeg var der. (Altsaa, jeg har graatt mange ganger i livet, men aldri tidligere mens jeg har vaert inne paa Dream Centre.) Jeg satt paa sengekanten til ei sot, lita dame, og kunne ikke holde taarene inne lenger. Hun krolla seg rundt meg og sovna. Jeg kjente varmen fra kroppen hennes og det var saa godt. Saa fredfullt. Saa jeg graat en liten skvett til - ikke fordi jeg var trist, men fordi jeg var rort denne gang. Og jeg satt der lenge, lenge. Det var saa godt aa kjenne varmen fra et annet menneske.

Det er ei anna jente der som jeg pleier aa stikke innom naar jeg er der. Hun er veldig syk - inne i siste fase av aids. Jeg vil ikke romantisere situasjonen og si at hun allikevel alltid er full av liv eller staa-paa-vilje. Men hun faar meg alltid til aa le. Saa i gaar kom jeg og masserte fottene hennes bare for aa faa en latter, og jeg fikk flere. En god latter forlenger livet, vet dere.

2 comments:

Unknown said...

heia, jeg skal bare prøve å kommentere her.. men jeg vet ikke om jeg kan dette helt.. hehe.. testing testing

GM said...

Hei Ingrid, spennende å lese om hvordan du har det:) Klem, Gro Mari