Tuesday, April 18, 2006

Hutre, hutre...

I dag har det vaert kaldt. Jeg vaakna i morges og var helt forvirra - er jeg fortsatt i SA eller er jeg tilbake i Norge? Tenkte paa stilongs og ullsokker! Til min store overraskelse viste gradstokken 21 grader - som jo slett ikke gaar innunder kategorien "kaldt" for en nordmann. Paa skolen i dag (ja, ferien er over, hverdagen er her igjen) har alle gaatt rundt og hutra og klapra tenner. Skjerf, votter og dynejakker var et vanlig syn. Jeg noyde meg med skjerf, dongerijakke og sko med sokker i. Det er forste gang jeg har brukt skjerf, og tredje gang jeg har brukt sko med sokker i - jakka bruker jeg hver gang det regner, saa det er ganske mye oftere - men det var ganske ille. For det forste, Afrika i april skal da vel ikke vaere kaldt?! For det andre over 20 grader er da heller slett ikke kaldt?! Jeg maatte sjekke gradstokken igjen, og den viste 20 grader - litt kaldere enn sist, men den stemte fortsatt ikke med kroppens gradstokk.

Saa hosten har kommet og vinteren er paa vei. Takk, mor, at du overtalte meg til aa ta med noen sokkepar. Jeg maa kjope en bukse til, og en varm genser. Hadde ikke trodd jeg skulle faa bruk for det, men joda...

Fordelen er at lufta er frisk og klar. Det er kjempedeilig aa gaa tur og puste og fylle lungene.

1 comment:

Hanne said...

Artig å lese om åssen du har det i SA Ingrid. Må være vanskelig å jobbe med HIV smittede å vite at du ikke kan gjøre stort annet for de enn å gjøre akkurat den dagen litt lysere...
Hvis du har lyst kan du kikke på bloggen vår også: http://myrheim.blogspot.com